Jak szybko zasnąć, czyli 7 sprawdzonych sposobów!

6

Dobry sen jest bardzo ważny dla codziennego funkcjonowania. Jego brak powoduje wiele problemów związanych z koncentracją i zapamiętywaniem, a niekiedy jest przyczyną zaburzeń neurologicznych.

Jakiś czas temu, zauważyłam, że miewam coraz większe problemy z zasypianiem. W nocy nie mogłam spać, a rano nie byłam w stanie podnieść się z łóżka. Wpadłam w błędne koło, którego nie potrafiłam opuścić. W ciągu dnia senność zapijałam kolejną kawą, a wieczorami liczyłam barany. I kiedy niedzielne problemy z zasypianiem tłumaczyłam sobie stresem przed poniedziałkiem, to kompletnie nie rozumiałam, dlaczego nie mogę spać w pozostałe dni tygodnia.

W Internecie przeczytałam, że duża część społeczeństwa cierpi na problemy z bezsennością. Jest ona spowodowana tempem życia, stresem i niestety zbyt intensywnym używaniem komputerów i smartfonów tuż przed samym snem. Na swoją noworoczną listę postanowień wpisałam w tym roku „WYSYPIAĆ SIĘ”. To chyba jedno z nielicznych postanowień, które już zrealizowałam, na razie jest dobrze i mam nadzieję że tak zostanie. Wyspana ja, to szczęśliwa ja. Zauważyłam, że odkąd lepiej sypiam nie narzekam już na problemy z koncentracją, na notoryczne bóle głowy i na brak sił!

Oto moje 7 sposobów, dzięki którym moje życie stało się bardziej komfortowe!

  1. Odłącz się od świata wirtualnego

Korzystanie przed snem z telewizora, komputera lub smarfona powoduje, że nie możesz zasnąć. Światło niebieskie pochodzące z tych źródeł, jest dla mózgu sygnałem świtu, początku dnia, więc najsilniej hamuje uwalnianie melatoniny. Godzinę przed zaśnięciem odłącz się od świata elektroniki i pozwól głowie odpocząć. Sama wiem, że kiedy zbyt długo siedzę na Internecie przed pójściem spać, po zamknięciu oczu mam obraz tego, co ostatnio oglądałam. Wczoraj wieczorem przeglądałam strony z sukienkami. Nie uwierzycie, ale przez całą noc nie mogłam spać, a kiedy zamknęłam oczy widziałam te same sukienki, na które patrzyłam tuż przez pójściem do łóżka. Zamiast więc korzystać z elektronicznych urządzeń lepiej poczytać przed snem lub zrobić plany na kolejny dzień.

  1. Trzymaj się rutyny

Staraj się zasypiać i budzić mniej więcej o tej samej porze nawet w weekendy! Dzięki temu twój zegar biologiczny uniknie „zakłóceń”.

  1. Napij się wody

Woda przed snem nawodni organizm, oczyści go z toksyn i pozwoli szybciej zasnąć.

  1. Ćwicz regularnie

Bądź aktywna fizycznie w ciągu dnia przynajmniej 3 razy w tygodniu. Osoby z problemami snu wykonują zbyt mało ćwiczeń. Na wiosnę przenieś się na dwór, a siłownię zamień na bieganie lub jazdę rowerem.

  1. Załóż skarpetki

Całe życie spałam bez skarpetek. Przeczytałam jednak, że skarpetki ubrane do snu poprawiają przepływ krwi i zmniejszają temperaturę ciała poprawiając sen. W tym roku skarpetkowe prezenty od teściów okazały się więc strzałem w dziesiątkę!

  1. Nie opychaj się przed snem

Optymalnie będzie, jeżeli zjesz ostatni posiłek 3 godziny przed snem. Jeżeli zgłodniejesz możesz zjeść coś lekkiego np. chrupkie pieczywo.

  1. Zrezygnuj z kąpieli tuż przed snem

Na 3 godziny przed snem powinnaś zadbać o obniżenie temperatury ciała. Zapewni ona głębszy i spokojny sen.

Sami widzicie, takie proste, a jakie to pomocne. Mam nadzieję, że od dzisiaj będziesz spała spokojnie.

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, będzie mi bardzo miło, jeżeli udostępnisz go w swoich kanałach social media.

=============================

Jeśli chcesz być z nami w ciągłym kontakcie, zachęcam do:

→ Polub nasz profil na Facebooku lub profil na Bloglovin. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowościami na blogu.

→ Śledz nas na Instagramie. Znajdziesz tu sporo zdjęć z codziennego życia, których zazwyczaj nie publikuję na blogu.

→ Odwiedź nasz Twitter i Pinterest, jeżeli Facebook i Instagram są dla Ciebie niewystarczające.

Share.

About Author

Mama trzyletniego Aleksandra, zakochana w macierzyństwie, modzie i swojej pracy :)

  • Ciekawe zestawienie dla kogoś kto cierpi z powodu bezsenności. Muszę wypróbować patent z punktu 7 🙂

  • Kiedy zostałam mamą, zapomniałam co to takiego ‚nie mogę zasnąć’. Po prostu jestem tak zmęczona, że często zasypiamy razem 🙂

  • Fajne sposoby.. ostatnio miałam taki okres, że nie mogłam spać ! Chyba to był stres.. 2 ciąża.. praca.. rozbudowa domu…

    • Kamila

      Oj cieszę się. Ja dzisiaj w nocy nie zmrużyłam Oka. I do tej pory nie wiem dlaczego.

  • O z nieba mi spadasz! Bo ja ostatnio mam z tym problemy. Tak bardzo mam potrzebę cieszyć się wolnym wieczorem, jak już w końcu córka uśnie, że później wybijam się ze snu… A o ten obniżonej temperaturze to nie wiedziałam. Dziś w nocy wskakuję w skarpetusie. 😀

  • Karolina Walczak

    Dla mnie najlepszą metodą jest relaks. Dowiedziałam się o tej metodzie z tej strony http://jakszybko.com.pl/jak-szybko-zasnac .Ogólnie cały blog zawiera bardzo wartościowe artykuły. https://uploads.disquscdn.com/images/d0017eb84a3388dd7fdfb75d3556e8dd9f9f0581151b81668856bf4a4ffef57b.jpg