,,Jeszcze 5 minut, jeszcze jedna drzemka” Sprawdź jak rano obudzić się wyspanym i pełnym energii

1
4.5 (90%) 2 votes

Rano ciemno, zimno i nie chce się wychylać nosa spod kołdry? Każdy z nas zna ten scenariusz, jaki serwuje nam przed śniadaniem Pani Jesień. Nie ważne czy jesteś typem porannego ptaszka czy nocnej sowy, to dzisiaj mam dla Ciebie moje 3 absolutne hity, dzięki którym rano udaje mi się wstać bez większego krzyku. Ciekawi? No to zaczynamy! Zaraz dowiesz się, jak rano obudzić się wyspanym i pełnym energii!

Nie wiem czy bliżej mi do skowronka czy do sowy. Nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Latem potrafię wstać, skoro świt, pod warunkiem, że nie położyłam się spać 3 godziny wcześniej. U mnie wygląda to trochę jak sinusoida, a wszystko zależy od ilości obowiązków, które muszę wykonać po tym, jak moi chłopcy zasną. Czasami jest to tylko szybkie ogarnięcie chaty, a czasami przygotowanie dla Was wpisu czy obrobienie kilku zdjęć.

Kiedy kładę się o 1-2 nad ranem, to zawsze, ale to zawsze muszę wstać maksymalnie o 7:00. Inaczej nie wyrobię się ze wszystkim, co mam zaplanowane na nowy dzień. Kiedyś potrzebowałam dużo więcej snu, najlepiej 7-8 godzin (ciągiem!). Dopiero po tylu godzinach byłam w stanie wstać z łóżka w miarę wypoczęta.  Obecnie śpię po 5-6 godzin i wstaję rześka. Powód? Wcale nie są nim dzieci, a zmiana rytuałów. Moim jedynym obecnym problemem jest to, że nie potrafię wstać z łóżka przed 6:00 (nawet wtedy, gdy położę się spać o 22:00). A bardzo bym chciała, bo dzięki temu zyskałabym godzinę dla siebie, na to, żeby wypić kawę w ciszy i ogarnąć na przykład prasowanie.  

Jak to mawia moja koleżanka

,,Najgorzej jest się zeskrobać z łóżka, później już jakoś leci.”

Dużo w tym prawdy. Jak już wstanę to działam jak mały samochodzik. Kilka dni temu pożaliłam Wam się na moim Instagramie, że ostatnio mieliśmy problemy z poranną pobudką. Cała rodzina!  

Kilka z Was zaproponowało mi wypicie rano szklanki wody z cytryną, inne doradziły medytację, a jeszcze inne ćwiczenia. Zgadzam się z wami, bo od dawna stosuję te wszystkie triki. Polecam je każdemu. Od zawsze miałam problem z przestawianiem drzemki. Dzisiaj zwyczajnie… wyłączam ją i jestem gotowa do działania. A wszystko za sprawą moich rytuałów.

Jak rano obudzić się wyspanym i pełnym energii?

Suplementy

Biorę suple regularnie. Kiedyś pisałam Wam o tym TUTAJ. Witamina D +K2MK7 , B12, magnez, Witamina A + E, Omega3 i koenzym Q to wszystko, co biorę. Jeżeli bierzesz witaminę D, to nie zapomnij też o magnezie i witaminie K. To od nich zależy, jak wchłania się witamina D. Regularnie spożywanie suplementów wyprowadziło mój organizm z chronicznego zmęczenia i senności. Owszem jestem mamą małego dziecka, które budzi się kilka razy w nocy. Kiedyś nawet gdy mogłam się wyspać wstawałam bardzo zmęczona. Miałam wrażenie, że na drugie imię mam „zmęczenie”. Kilkutygodniowa kuracja odpowiednimi suplementami przyniosła pomyślne efekty. W końcu coś mi się chce. A dzięki temu słodycze odstawiłam na boczny tor. Same zobaczcie jakie płyną z tego korzyści! 😉

Dieta to podstawa

Moje ciągłe zmęczenie mogło wynikać również z faktu, że od kilku lat cierpię na niedoczynność tarczycy. Ostatnio zmieniłam swoją dietę, bo przy niedoczynności tarczycy nie można jeść wszystkiego. Przede wszystkim należy unikać jasnego pieczywa, makaronu, fast foodów, ryżu, alkoholu, kapusty, brukselki. W diecie powinno być więcej ryb i chudego mięsa, warzywa, owoce i pełnoziarniste produkty zbożowe. Reasumując staram się nie jeść glutenu, cukru, nabiału i unikam alkoholu. Ostatni posiłek jem 2-3 godziny przed snem. Jedyną niezdrową rzeczą, z którą mam problem się rozstać jest kawa. Pije jej zdecydowanie za dużo. Jeśli dokucza Ci notoryczne zmęczenie, bezsilność, apatia to może najpierw warto wybrać się do lekarza i zrobić badania kontrolne. Przyznaj się szczerze, kiedy ostatnio miałaś na nie czas?

Stwórz rutynę

Odkąd zmieniliśmy nasze nawyki, naprawdę widzę ogromną różnicę. Staramy się nie oglądać telewizji wieczorami, unikam komputera i telefonu w nocy i uprawiam sport 4-5 razy w tygodniu (od miesiąca). Próbowałam trochę eksperymentować z medytacją, ale rano nie mam na to czasu, a Stefan często budzi się przede mną.  Sypialnię przed snem zawsze wietrze, nie zważając na to, jaką mamy pogodę za oknem.

Te zmiany nie wymagają dużego poświęcenia, a raczej regularności. Pamiętajcie, że suplementy nie są substytutem zróżnicowanej diety, nie mają za zadanie wyleczyć Was na przykład z bólu. Trzeba zażywać je regularnie, aby dostarczyć organizmowi składników, których mu brakuje.

Dieta –jest tyle zdrowych zamienników glutenu, pieczywo kukurydziane, gryczane, makarony kukurydziane, jogurty na bazie mleka kokosowego bez cukru (są pycha, i kupuję je w Lidlu) , mleko migdałowe czy owsiane do kawki. Ograniczenie światła niebieskiego przed snem.

Spróbujcie i polepszcie jakość swoich poranków. Jak rano obudzić się wyspanym i pełnym energii? Juz chyba wiesz?

Jeżeli spodobał Ci się wpisz, zostaw jakiś ślad po sobie. Dziękuję, że jesteś 🙂 

#jak rano obudzić się wyspanym i pełnym energii
Share.

About Author

Mama dwuletniego Stefka i sześcioletniego Aleksandra, zakochana w macierzyństwie, modzie i swojej pracy :)